Autodiagnostika

Autoservis Autofer team Ružomberok kontroluje diagnostiku motora a ostatných riadiacich jednotiek vozidiel všetkých značiek. Problematike auto diagnostiky sa venujeme dlhodobo a spoločne s autoelektronikou sa jedná o našu špecializáciu. Ak máte problém s diagnostikou motora alebo čohokoľvek iného, môžete sa na nás obrátiť. Vaše vozidlo bude vždy opravovať skúsený a vyškolený diagnostik – autoelektrikár, ktorý má prax s opravami moderných vozidiel a s najnovšou technikou. Nestane sa tak, že oprava bude prebiehať metódou pokus omyl. 

Súčasťou nášho vybavenia sú moderné prístroje, ktoré pravidelne aktualizujeme a obmieňame. Základom našej práce je paralelná diagnostika auta a OBD diagnostika. Dokážeme vykonávať aj opravy káblových zväzkov, kódovať komfortné funkcie vozidiel, nastavovať a opravovať vstrekovacie čerpadlá benzínových aj dieselových motorov atď. Disponujeme aktualizovanými oficiálnymi diagnostickými prístrojmi Bosch, Texa, Delphi, Vag, OBD reader atď.

 Zaoberáme sa elektrickými a diagnostickými závadami áut. Aj tými zdanlivo neriešiteľnými. Nie sme iba meničmi dielov. Keď je to možné, bezpečné a vhodné, poškodený diel opravíme. Klient tak často ušetrí peniaze za výmenu drahé súčiastky a predíde prípadnej zbytočné výmene iného dielu, ktorý nie je nutné meniť.

 

Opravujeme a diagnostikujeme všetky značky vozidiel. Elektronika v nich funguje vždy na rovnakom princípe. Skúsený diagnostik alebo elektrikár si dokáže poradiť nielen s bežnými značkami ako je Škoda, Ford, Renault, Opel, Peugeot, Citroen, Fiat atď, ale aj s exkluzívnymi značkami ako sú Lexus, BMW, Mercedes, Volvo, Honda, Toyota, Nissan, Jaguar , Land Rover, Alfa Romeo, Mazda atď.

 

Autodiagnostika – riešenie zložitých závad – opravy riadiacich jednotiek – opravy elektrických dielov

 

Postup pri práci s auto diagnostikou možno rozdeliť do dvoch základných skupín.

1. OBD DIAGNOSTIKA AUT sériová – KOMUNIKÁCIA s riadiacou jednotkou (základné nastavenie, meranie, diagnostika, )

 

Ponúka základné merania, umožňuje vykonávať zásahy do riadiacich jednotiek, nastavovať hodnoty a zisťovať závady. Pripojenie diagnostického prístroja k riadiacej jednotke a vyčítanie pamäte závad je zvyčajne prvým krokom pri zisťovaní príčiny elektronického problému na vozidle.

 

Príklady užitočných funkcií:

  • čítanie / mazanie pamäti závad – vypíše chyby v pamäti závad riadiacej jednotky.
  • zobrazenie hodnôt zo snímačov a akčných členov – zobrazí veličiny namerané riadiacou jednotkou.
  • test akčných členov – otestuje napríklad funkciu motora čerpadla ABS, nastavovače škrtiacej klapky atď.
  • mazanie servisných intervalov, konfiguračné nastavenia vozidlá
  • prispôsobenie – napr. diaľkového ovládania, nových kľúčov k imobilizéru, škrtiace klapky
  • V prípadoch, keď pri zisťovaní závady nepomôže OBD diagnostika, musí dohľadávanie a potvrdzovanie poruchy pokračovať ďalším premeriavaním a overením získaných údajov, napríklad použitím osciloskopu.

 

OSCILOSKOP – PARALELNÝ DIAGNOSTIKA (presné výstupy, hľadanie porúch)

Oproti klasickej diagnostike poskytuje osciloskop presnejšie hodnoty v reálnom čase, na základe ktorých možno s istotou vyvodzovať závery o príčine poruchy. Zvyčajne sa práve vďaka osciloskopu rozlíši príčina závady od dôsledku a v modernej diagnostickej praxi je tento prístroj nenahraditeľný. Možno ním riešiť poruchy typu „nikto si s tým nevie rady“ alebo závady, ktoré sa objavujú len sporadicky. Presné určenie poruchy zvyčajne eliminuje opravy typu pokus / omyl.

 

Prístroj umožňuje meranie skutočných hodnôt napätí a prúdov, neskreslených závadou, v reálnom čase, v nadväznosti na iné senzory a akčné členy.

Využitie osciloskopu v praxi

Najdôležitejším prístrojom pre presnú diagnostiku automobilu je viackanálový pamäťový digitálny osciloskop. Osciloskopom dá zobraziť aj priebeh iných (ne-elektrických) veličín, ak sa môžu na napätie previesť. Najčastejšie sa osciloskop v diagnostike áut používa na meranie napätia, prúdu a tlaku. My používame profesionálne digitálne osemkanálový osciloskop, vďaka ktorému si poradíme aj s tými najväčšími chybami.

 

Diagnostika áut v Autoservise AutoFer Team

Rastúca zložitosť auto elektroniky a s tým súvisiace počet možných kombinácií porúch spôsobuje komplikácie nielen motoristom, ale často i servisom. Nezriedka sa k nám dostávajú vozidlá, na ktorých už bolo vykonané niekoľko zásahov, ktoré neodstránili príčinu poruchy. Ak máte pocit, že na opravu sami nestačíte alebo že na ňu nestačí ani Váš opravca, radšej to s nami vopred konzultujte alebo auto rovno prineste. Uľahčíte nám tak prácu a sebe ušetríte peniaze.

 

Vždy s Vami komunikujeme a informujeme Vás o postupe opravy. Nikdy tak nebudete bez informácií.

Cena diagnostiky autá a postup opravy

Cena autodiagnostiky áut je vopred stanovená v cenníku autoservise a je pevná, ak sa jedná o vyčítanie pamäti závad pomocou diagnostickej OBD čítačky – počítače. To možno po dohovore vykonať aj na počkanie.

 

Všetky ostatné potrebné úkony (ak treba) spojené s diagnostikou auta, účtujeme podľa dohody a časovej náročnosti. Samotné pripojenie počítača k riadiacej jednotke automobilu pre laika ani pre servis nemusí znamenať jednoznačný výsledok, ktorý by ihneď viedol k odstráneniu závady.

 

Aj napriek tomu je diagnostika autá veľmi dôležitá, obvykle zúži možný okruh závad alebo ukáže na určitý všeobecný problém (napríklad tlak paliva, závadu v elektroinštalácii – skrat, otáčky motora, senzor ABS, vynechávanie valcov atď.). Úlohou autodiagnostika alebo autoelektrikárov potom je na základe svojich schopností a skúseností pomocou ďalších prístrojov (napríklad osciloskopu alebo multimetra) dohľadať závadu presne a uistiť sa, že je určená bezchybne. Dohľadanie závady je samozrejme časovo i odborne výrazne ťažšie než samotné vyčítanie pamäte závad z riadiacej jednotky.

 

Obzvlášť u niektorých zložitejších opráv je potrebné napríklad vystrojovať káblové zväzky z pod sedačiek alebo motora, demontovať ostatné diely, vykonávať rôzne merania pri studenom aj ohriatom motora atď. Preto niekedy nemožno určiť cenu opravy vopred a cena dvoch rozdielnych diagnostických problémov môže byť výrazne odlišná. Pri oprave sa s klientom vždy dohodneme na postupe a rozsahu opravy vopred v rámci týchto možností.

Originálne diagnostika áut – naše vybavenie servisu

Disponujeme modernou počítačovou diagnostikou pre prácu s riadiacimi jednotkami. Tím skúsených diagnostiku a autoelektrikár je pravidelne školený pre prácu s najnovšími prístrojmi, aby bol schopný vyhľadať a odstrániť aj tie najzložitejšie závady, prípadne opraviť diely, ktoré by sa inak museli meniť za nové.

 

Používame okrem iného toto vybavenie

  • Diagnostika Delphi
  • Diagnostika Bosch
  • Diagnostika SuperVag
  • Diagnostika Texa
  • Digitálny osemkanálový osciloskop Autoskop
  • Originálne diagnostiky jednotlivých značiek
  • Autodata original
  • Bosch ESI [tronic]
  • TecDoc

 

Riadiaca jednotka motora

Každé moderné vozidlo je vybavené niekoľkými riadiacimi jednotkami. Väčšina ľudí si dokáže vybaviť len riadiacu jednotku motora, ale vo vozidle môžu byť aj desiatky jednotiek, ktoré spolu navzájom komunikujú. Medzi hlavné patrí napríklad riadiaca jednotka prevodovky, riadiaca jednotka klimatizácia, riadiaca jednotka ABS, ESP, zapaľovanie, vstrekovanie, žeravenia, sťahovanie okien, imobilizéra, polohy sedadiel, parkovacieho asistenta atď.

 

Diagnostika áut – Nejčastěji sa pri závadách na vozidle vykonáva diagnostika motora. Tu býva najviac závad a chybových hlásení, ktoré majú vplyv na spotrebu, pravidelný chod a výkon motora. V súvislosti s touto závadou sa objavuje často hlásenia na prístrojovej doske a rozsvieti sa typická ikonka kontrolky motora. Samotné vymazanie závady počítačom neznamená jej odstránenie. Ak je riadiaca jednotka motora alebo iného okruhu chybná, zvyčajne sa dá aj opraviť.

 

 

Najčastejšie diagnostické závady áut

Ak sa Vám rozsvieti na prístrojovej doske čokoľvek z nasledovného kontroliek diagnostiky, odporúčame prísť do servisu na kontrolu a vyčítanie pamäte závad. Uvádzame najčastejšie chybové hlášky a ich stručný popis.

 

  • ABS – Väčšina závad ABS systému je sprevádzaná touto kontrolkou. Ide o vážny problém z hľadiska bezpečnosti. Najčastejšie býva poškodené čidlo ABS, kde je pomerne rýchla a lacná oprava.
  • BRZDY – Kontrolka bŕzd je veľmi dôležitá, odporúčame ju nepodceňovať a ak sa rozsvieti, ísť hneď do servisu, prípadne sa nechať odtiahnuť. Najčastejšou závadou bŕzd bývajú opotrebované platničky, kotúče, problém s brzdovou kvapalinou atď.
  • MOTOR – Táto kontrolka motora je pomerne univerzálny a môže sa rozsvietiť u viac rôznych druhov závad, keď niektoré sú veľmi vážne a iné nie. Určite je dobré nechať si vyčítať pamäť závad riadiacej jednotky diagnostikou a podľa výsledku postupovať. Nie je dobré jazdiť dlhodobo s vozidlom, keď je táto kontrolka rozsvietená.
  • BATÉRIE A DOBÍJANIE – Môže signalizovať problém s dobíjaním batérie. Núdzový dojazd do servisu je zvyčajne možný. Vypnite svetla a zbytočne neštartuje.
  • PREHRIATIE – TEPLOTA MOTORA – Táto kontrolka signalizuje prehriatie motora alebo problém s chladením. Ide o vážnu poruchu, ktorá vyžaduje okamžitý zásah servisu.
  • TLAK PNEU – Modernejšie a lepšie vybavená autá majú kontrolu tlaku v pneumatikách. Táto kontrolka indikuje podhustené pneumatiky. Obvykle stačí dohustiť alebo opraviť pneumatiku.
  • Motorový olej – Dôležitou kontrolku oleja sa nevypláca podceňovať. Môže indikovať zlý tlak oleja alebo jeho hladinu. U niektorých vozidiel je odlíšená žltá kontrolka a červená kontrolka. Žltá kontrolka hladiny oleja zvyčajne hlási len potrebu doplniť olej. Červená kontrolka oleja znamená, že motor nemaže. To je vážny problém a je nutné ihneď zastaviť.
  • AIRBAGY – Bezpečnosť na prvom mieste. Táto kontrolka indikuje poruchu airbagov. Jazdiť s nefunkčným airbagom je nebezpečné. Navyše to môže byť dôvodom, prečo vozidlo neprejde na STK.

Telefonická rezervácia +421 918 138 437  alebo nám napíšte email na adresu info@autoferteam.sk